Pengumuman~!

Selamat datang ke Ceritera Minda Kayangan! Sebenarnya blog ini masih dalam pengubahsuaian.. Sebab blog yang asal sebenarnya di sini; Berikanku Cahaya. Jadi, 'perpindahan' ke sini memerlukan saya menyesuaikan diri di blog baharu.

Monday, December 6, 2010

Rigel [intro..]

*Nantikannya akan datang.... RIGEL oleh ANAQI..

SCENE I

Nombor siapa ni? Pandai-pandai aja promote bawah meja aku? Ish, geram betul. Aicha membebel dalam hati. Di bawah nombor atas kertas itu tertulis..

Anda ada masalah? Tiada sesiapa yang sudi mendengar luahan hati anda? Sila telefon nombor yang tertera. Insya-Allah, di sini ada yang sudi mendengar!

Erk.. Siapa yang buat kerja sambilan jadi pakar psikiatri tak bertauliah ni? Nombor itu diteliti. Peliknya..


SCENE II

Telefonnya dilarikan daripada telinga untuk ditatap. Matanya membulat. Biar betul? Siap dengan intronya sekali!

“Helo.. helo.. saudari?” soal suara dalam di talian. Aicha menarik nafas lalu dihembuskan perlahan. Telefon bimbit diletak semula di telinga.

“Ya.. saya.. Boleh saya tahu siapa tu?” Ayat klise!

“Rigel.”

Hah? Apa? Dia sebut jenama gel rambut ke tadi?


SCENE III

“Yayah.. Cuba kau ketuk kepala aku. Aku rasa kepala aku tak betul dah ni..” Rayu Aicha sambil buat muka comel. Fathiah buat muka hodoh.

“Kepala kau tu hari-hari pun memang tak betul dah.. Buang masa aku je ketuk kepala kau.. Sekali pun aku hentam, macam tu jugak pun.” Bidasnya selamba.

“Yayah.. Aku rasa aku ni ada connection dengan kerajaan langitlah..”

“Dengan Ayah Pin ke?”

“Tak. Dengan gel rambut.”

1 comment:

  1. mekdonel;

    terima kasih sudi singgah =)
    pergi dah blog tu..
    and you're right..thanks again. =)

    ReplyDelete