Pengumuman~!

Selamat datang ke Ceritera Minda Kayangan! Sebenarnya blog ini masih dalam pengubahsuaian.. Sebab blog yang asal sebenarnya di sini; Berikanku Cahaya. Jadi, 'perpindahan' ke sini memerlukan saya menyesuaikan diri di blog baharu.

Saturday, July 3, 2010

Ukhuwah Cinta [1]

UKHUWAH CINTA [special short 1]

[Edisi Belum Edit]

Aku masih dalam keadaan serabut. Hendak terima tawaran sekolah berasrama penuh itukah, ataupun terus kekal di sini? Kenangan suka duka yang dilakar sejak tingkatan satu.. SMK Taman Budiman! Umi beria-ia benar mahu aku terima tawaran sekolah berasrama penuh tu.. Tapi aku masih ragu-ragu. Kenapa ya? Padahal aku yang dulunya bersemangat mengisi pelbagai borang kemasukan sekolah ke tingkatan empat.

Mungkinkah sebab aku sayangkan kawan-kawanku di sini? Mungkin ya.. Atau mungkinkah sebab aku saja-saja menggatal hendak tunjuk eksyen lebih kepada kawan-kawan yang aku dapat banyak tawaran tapi aku berlagak sombong tidak mahu pergi? Oh, aku tidak rasa macam tu..! Jadi, apa yang menyebabkan aku terasa berat begini? Padahal jarang sekali aku tidak mendengar cakap umi.

"Fad, umi bukan tak suka Fad sekolah dekat sekolah biasa tu.. Tapi takkan Fad nak tolak tuah sekali lagi.. Dulu result cemerlang UPSR, tapi Fad cuma hendak ke sekolah biasa tu aja.. sekarang takkan tak mahu beralih angin?"

Ya, sewaktu aku darjah enam dulu memang aku jenis tidak tahu apa-apa tentang sekolah-sekolah ini semua. Aku hanya ikut kawan-kawan aja. Bagiku, semua sekolah sama saja.

Hrmss.. kenapa ya?

No comments:

Post a Comment